WorldTimeServer Clock

Cairo

السبت، ٢٤ نوفمبر ٢٠٠٧

واقف فى الطابور أتمايل


واقف فى الطابور أتمايل

شويه أروح يمين وشويه أتمايل
مليت الأنتظار من حسنه وجماله
صهدك عما عنيا
ومالو
وعريقنا وأتبلينا
ومالو
وسخنا وأستوينا
ومالو
يا عزيز وغالى علينا
ومالو
يا أبن بلدى يا عيش
نص الرغيف بقى رده
أنا راضى
مليان حصه وكمان بودره
أنا راضى
وعليك كمان كام أشاية
أنا راضى
حتى لو مليان بهارات
أنا راضى
هو الفقير يا أخونا
صاحب العيال ليه خيارات
آجيب منين أملا بطونهم
رمضان خلص وخلص صومهم
ورجعت تانى لهمومهم
الست فى البيت قلقانه
لا عايز خس ولا ملانه
طالبه العيش بالتسعيره
أعمل آيه يا أنا دلونى
قربت أقطع فى هدومى
الفقر كالنى وكل قوتى
وحددوا ليا تاريخ موتى
بقى هى دى أم الدنيا
الهم عايش جوانا
والفرح ماجاش ولا ثانية
يا عم أرحل بقى عنا
وسيب بلادنا الغلبانه
وخد ديابك السعرانه
تعود بلادنا لأحضنا
والفرح يرجع من تانى
--------------------------
خلص الكلام وحان وقت العمل
حسن عمران
Omran55.maktoobblog.com
Omran55.blogspot.com
badralnhar.maktoobblog.com
dastor76.blogspot.com

ليست هناك تعليقات: